Managementul riscului

risc managementManagementul riscului se defineste drept gestionarea evenimentelor incerte in scopul succesului.

Managementul riscului are drept caracteristica totalitatea metodelor si mijloacelor prin care este gestionat riscul in scopul indeplinirii obiectivelor descrise in cadrul evenimentului tehnic, social, uman sau politic de analizat, avand incertitudinea ca baza majora a factorilor de risc”.

Cuvantul cheie al managementului riscului este ”sistematic”, deoarece numai o abordare extrem de riguroasa, constanta si aprofundata la toate nivelurile de desfasurare ale evenimentului de analizat, poate avea ca rezultat un control absolut si eficient asupra acestuia si reducerea factorilor de risc.

O afacere performanta inseamna o investitie intr-un proiect performant, cu activitati previzibile si planificate. Se are in vedere ca o structura organizatorica de succes desfasoara o activitate prin proiecte, aceeasta fiind singura solutie de existenta in cadrul sistemului economic concurential globalizat cu activitati avind un grad inalt de imprevizibilitate. In acest caz, investitia trebuie facuta cu parteneri care au activitati previzibile pe o piata previzibila, cu evaluarea si minimizarea riscurilor.

Managementul riscului necesita utilizarea si sintetizarea informatiilor din mai multe domenii precum: economic, tehnic, juridic, politic, psiho-social.

Riscuri strategice: globalizarea, catastrofe, strategia de marketing, strategia financiara, strategia de investitii, strategia de achizitii, imaginea organizatiei si imaginea de marca,

Factori externi de risc:

Riscurile interne sunt:

Riscul este un partener normal si de nedespartit al oricarei activitati avand efecte directe si puternice asupra rezultatelor activitatii respective. Orice activitate are un anumit grad de risc.

Fie ca au realizat vreodata sau nu, intotdeauna oamenii s-au confruntat cu riscuri.

Rolul managerului este critic in dezvoltarea managementului de risc pentru beneficiile organizatiei. Cele 8 elemente principale ale managemetului de risc:

La baza managementul riscului stau trei elemente fundamentale:

facebook delonixgoogle pluslinkedinpinteresttwitteryoutube

online marketing